Monday, January 16, 2012

a day called REVIEW...???

hye...

asanya dah agak lamak juak aku sik update blog kan? hurm... apa nok aku mok share ngan kitak orang oh? oh well. before aku lupak. aku mok share something nok dah berlaku kat batch mekrang. waa~ rasanya belom pernah gik kali kan...student polah lecturer menangis. mun lecturer polah student menangis ya nang dah selalu dah orang nengar. ahaha. so, let's read the story...

okay. cerita bermula pada tanggal 6 Januari 2012 bersamaan dengan hari Jumaat. hari nok dipadah aku tok merupakan hari pertama kamek orang mengadakan review atau lebeh dikenali dengan presentation hasil kerja mekrang mengenai company nok mekrang mok promote dengan lebeh lanjut gik. presentation tok khas pakey subjek GED 314 - minor discipline. okay. bulak la mun aku padah kamek orang tok polah kerja perfect. mun dah nama kelas mekrang tok semua kaki plentey. nang kompom kerja pun last minit. kerja pun pa gik? semua tunggang tebalit la resultnya.

hurm. mun kerja tunggang tebalit ya gik dapat diterimak la. tok?! adoi~ ada geng nok datang lambat. ada nok berani venture sik turun first review. setauk aku la. review tok ada stages nya. and markah diberik berlainan depends on stages yang tertentu. macam nok first tok tek. markah nya 20%. and aku difahamkan oleh lecturer aku, nok lam kelas mekrang, xda sorang pun lepas. paling tinggi markah just 8%. ya pun kurang pasti sapa nok dapat markah nok konon nya tertinggi ya tek.

cerita semasa review. okay. review tok start kol 9 pagi. sepatutnya. tapi, biasa laa anton mekrang. ada nok baruk mok print kerja ( termasok aku sendiri la. tapi nok lain aku dah siap okay! ), ada nok baruk mok siapkan kerja and macam-macam gik la. kerja punya kerja. mekrang dah lost respect dari lecturers koz mekrang suppose to start the review earlier than they thought but, we have started it later than it supposed to be. masa diberi tambahan sampey kol 10:15 pagi. koz time ya banyak nok belom lekat work and maseh ada gik nok belom datang and muncol-muncol. then, lecturer pun dah malas nak nunggu, they started it off. dah la rupa lecturer semua tang manas jak. koz ada antara mekrang sik datang. then, review start dengan artwork nok paling dekat dengan pintu. one of my friend, no need to mention his name, is the first one to present his works. perlu explain everything. dari segi concept and all the reasons WHY?!! then berterusan dengan orang yang seterusnya. ada student nok lamak gilak masa nya ambik makey present. ada nok cepat.

tiba time aku. nervous? bulak la sik da. but i convince myself that everything just fine if we have the confidence in ourself. so, aku just ambik masa kurang dari 30 minutes for explaning everything. but some of my works are approved and some just need improvements. and so on. dah abis orang yang terakhir, mekrang semua nok menunggu kat lua kelas ya need to enter the class. koz before ya, mekrang sik boleh masok kelas time presentation tengah berlangsong. time tok la nok aku sik berapa mok suka gilak. koz kenak entam ngan SEMUA lecturers nok ada hari ya. tapi aku rasa pelek. koz aku xda rasa guitly or apa pun. yalah kan. bena padah pepatah. orang bersalah jak akan rasa takut. tapi aku rasa sigek jak. kesian. aku pun xtauk kenak. tapi nok aku pasti, aku kesian nangga muka madam nok ngaja mekrang ya. nampak gilak-gilak nya frustrated ngan perangey mekrang sekelas. termasok aku la of course. nampak gilak mekrang take for granted nya pun trust before tok. sampey nya nangis berik nasihat ngan mekrang. pasya semua geng pun terasa la. tapi aku sik puas ati ngan sorang mamat rasa bagus lam kelas aku tok. boleh-boleh selamba katak nak mati tepi jalan nya ngakuk nya sik molah kerja becoz of nya mabok. okay. jujur memang diperlukan dalam menjalani kehidupan as a human being. but, he's being honest at the wrong time! right intention of being honest but wrong timing for admit it! yahhh~ dah kenak sembor dah nya. even nya sorang jak ngakuk nok nya mabok time cuti sampey sik ingat nak molah kerja, ya dah macam malit taik ke seluruh kelas tauk sik? eventho nya sorang bebunyi, tapi orang sekeliling akan tangga kedak kamek orang sekelas nok molah kerja ya. OH PLEASE!!! aku rasa kedak mok cabikkan jak mulut ceredit sik bertempat nya ya. ahhh~ dah abis semua ya. mekrang disuroh cabut balit kerja-kerja mekrang. time ya, aku rasa sik aman. koz tengok lecturer nangis segal mekrang semua. but then, no one is there to ask forgiveness from madam. aku tunggu sapa lok mintak maaf. but then the result is NONE! bukan mok nunjok nok aku tok bagus ilak ka or rasa bagus ka apa ka. just then, aku rasa kedak aku dah molah mak aku nangis nangga olah anak nya. sebab ya aku rasa kesal. then, aku agak madam. kira bagi pihak semua geng termasok nok balit awal, sik polah kerja ngan nok sik datang ya la. aku mintak maaf banyak-banyak ngan madam. sorry gilak-gilak. sik tauk pun akan jadi macam tok. pengalaman-pengalaman.

hurm. apa kitak orang pikir lamak tok? mekrang nang pun bukan pelajar harapan ka apa. but we have our own way to success. even have to face last minute preparation. cause that is what we are. habits tetap habits. and to change that. we need support and willing from each other. mun sorang dah condemn. pa gik semua? but for next time around, mekrang sik kan menghampakan kedak tok gik. INSYAALLAH. tok bukan janji, tapi aku akan coba. aku sik mok berjanji tinggi-tinggi koz i tend to break all the promises i have made. jadi, aku sik mok dipadah mungkir janji. so aku sik kan berjanji. just aku akan memastikan aku sik lalai lagik. insyaAllah....so, that is all for now. hope can update more by next time! yajakbye!