Friday, December 30, 2011

love is in the air without me having it in my heart... :(

By 5 Year Old Girl:
"Love Is When He Takes My Chocolates 'n Comes Back With It's Wrapper"..

By 10 Year Old Girl:
"Love Is When We Work For Project Together 'n He Intentionally Touches My Hand To Get The Pencil"..
...
By 15 Year Old Girl:
"Love Is When We Get Caught For Bunking The Classes 'n He Takes The Blame"..

By 18 Year Old Girl:
"Love Is When At Farewell He Hugs Me 'n Tells That We Will Stay In Contact"..

By 21 Year Old Girl:
"Love Is When He Calls Me Every Night 'n Keeps Talking About Useless Things Whole Night Happily"..

By 25 Year Old Girl:
"Love Is When He Proposes Me With A Ring 'n Makes A Fool Of Him Self 'n Says : "You Know I Love You"...

By 35 Year Old Woman:
"Love Is When He Cleans The House Seeing Me Tired"..

By 50 Year Old Woman:
"Love Is When He Is ILL 'n Still Cracks A Joke To Make Me Laugh"..

By 60 Year Old Woman:
"Love Is When He Is Taking His Last Breath 'n Saying "I'm Glad As I Know What Love Is"...


hurm...kan? indahnya bila dicintai dan mencintai seseorang. dan sakitnya bila dicintai dan mencintai seseorang pun kita harus pikir juak. setiapkali adanya madu yang memberi kemanisan, ada jua racun yang datang menebarkan kepahitan. hehe. bermadah pujangga la pulak. tok la nok terjadi bila aku dah ditemani hujan yang berlagu kencang bermusikkan dentuman guruh sambil dipancarkan oleh kilauan kilat dilangit. huh! memang kacak pementasan sang pencipta. subhanallah.

apa nok aku mok kongsikan kali tok sik la bagus gilak. koz subjek tok pun bukannya aku mahir gilak pun. sikda diajar time skolah ney sik aku pun sik paham. hurm. tapikan, aku rasa seronok gilak-gilak bila nangga orang disekeliling aku bahagia dengan hadirnya cinta dalam hidup sidak. nampak kedak anak mata sidak ada bunga-bunga nok sedang mekar. dalam hati sidak ada rama-rama nok sedang menari-menari disekitar bunga yang berkembang. pendek kata, DALAM HATI ADA TAMAN. orang nok baruk, sedang dan tengah bercinta ya, kita kadang-kadang susah mok tebak keindahan nok sidak alami. tapi, bila sidak nya mula putus cinta, senang jak kita mok tauk. punca dan permasalahan nok timbol dalam hubungan sidak.

macam aku padah awal-awal tek. aku xla terror ilak dalam hal macam tok. just aku selalu la lepak, hang out dengan geng nok dah bekapel semua tok. dapat la juak experience something bila sidak meluahkan rasa hati sidak terhadap hubungan sidak nak. bukan nak poret ka apa. just ambik iktibar ta orang tua. dari cerita sidak, maybe aku dapat perbetulkan something somewhere bila aku kedirik dah merasai hubungan kedak sidak kelak. *sigh*

oh well...bila la masanya aku akan jadi kedak sidak oh? having serious relationship. loving someone. missing someone. oh God. yes i know. JODOH DAN PERTEMUAN DI TANGAN TUHAN. kita sebagai manusia perlu berusaha untuk mendapatkan cinta sejati kita. tapi aku malas bah mok merasa kesakitan sebab bercinta. dah la sakit ya bukan kepalang. sikda ubatnya weiii. aku selalu mengeluh bila mengenangkan isu cinta. adakah umur aku terlalu muda untuk bercinta? atau... adakah pada saat umur aku yang sekarang, aku harus atau sudahpun mendapat cinta? bingong! biarlah persoalan aku ya dijawab oleh sang waktu. aku sikda jawapannya. okay. yajakbye!